הקהילה המשיחית בעכו שיתפה לאחרונה בעמוד הפיסבוק שלה סרטון תעמולה נוצרי מבחיל. הסרטון הוא תוצרת של פרויקט נוצרי בינלאומי הקורא להתנצרותם של יהודים וגם נותן הסבר לכל נוצרי מאמין איך להגיע למטרה הזו. בעצם שיתוף הסרטון, המשיחיים עושים טובה גדולה לעם היהודי. כך הם חושפים שוב פעם את זהותם ומטרתם: הם נוצרים השואפים לנצר את היהודים!
הסרטון מסביר כי רוב ההנהגה היהודית בזמנו של ישוע דחתה אותו, ו(לכן) היהודים הוגלו לארבע כנפות הארץ וסבלו מרדיפות במהלך ההיסטוריה. בסרטון כמובן לא מצוין כי אלו שרדפו את היהודים היו דווקא המאמינים בו. הסרטון קורא לכל נוצרי ל"אמץ" יהודי אחד כדי להביא להתנצרותו. ויש אפילו הסבר והדרכה כיצד לעשות זאת:
מתוך הסרטון
1 - לפני שפונים ליהודי על מנת להטיף לו להאמין בישוע, הנוצרי מתבקש לבנות יחסים של ידידות, להיות חבר של היהודי. בכך המאמין הנוצרי גם יקיים את הכתוב בברית החדשה על-ידי פאולוס: "אַךְ הוֹאִיל וַאֲנִי אִישׁ עַרְמוּמִי לָכַדְתִּי אֶתְכֶם בְּעָרְמָה!" (השנייה אל הקורינתים 12,16).
2 – צריכים להיות מודע לכך כי ליהודי יש לב ריק – כי הרי אין לו אלוהים... אם הוא לא מאמין בישוע, אין לו כלום. זאת על בסיס דברי ישוע: "אֵין אִישׁ בָּא אֶל הָאָב אֶלָּא דַּרְכִּי" (יוחנן 14,6).
3 – השלב השלישי הוא לבקש עזרה רוחנית על ידי תפילה, להצלחה המטרה הכול-כך חשובה הזו...
השלב האחרון הוא כמובן בא, לגשת למטרה: להשפיע על יהודי להפוך לנוצרי.
המשכו של הסרטון מסביר כי צריכים להביא את היהודי לחוג בית של כנסייה - לכנסייה אוונגליסטית או לקהילה משיחית. מובן שמבחינתם, כמו גם מבחינת משתפי הסרטון מעכו, כנסייה אוונגליסטית או קהילה משיחית הם אותו הדבר.
סיום הסרטון מחוצף ומורשע לא פחות. הוא מסתיים עם הכיתוב "מיהו היהודי שלך?" כשברקע נראה צלב. כלומר מיהו היהודי שאתה הולך להביא לאמונה הנוצרית?
אם נחזור לנקודה השנייה האמורה לעיל, הרי שהיא נקודה החוזרת על עצמה מאוד בשיח המשיחי והמיסיונרי. שורשה "בעת העתיקה ובתחילת ימי הביניים כאשר פירשו הנוצרים את סיבת דחייתם של היהודים את הנצרות וישוע כמקושרת לקללה אלוהית לעיוורון ועונש נצחי של היהודים על רצח ישוע. לאורך ימי הביניים ניסו להסביר את סיבת דחיית היהודים את הנצרות כקשורה לחוסר בקיאות היהודים בטקסטים שלהם עצמם. שכן לתפיסתם כל המעיין בתנ"ך לא יכול לפספס את אמיתות האמונה המשיחית. ההסבר כלל תפיסה לפיה השפעת ועיוות פירושי הרבנים: פרשני המקרא, התורה שבעל-פה, התלמוד והקבלה, עיוותו את שיקול דעתו של המאמין היהודי - ולכן אין ברירה אלא לעזור ליהודים בכוח או תקיפות להבין את האמת, מתוקף המוסר.
"עם הזמן, לאור כישלון המיסיון לנצר יהודים דרך ההכרה ליהודים את הגרסאות הנוצריות, החלו אנשי דת לפרש באופן אפל יותר את סיבת דבקותם של היהודים ביהדות ולראות ביהודים כדוחים בזדון את הנצרות, וזאת כביכול למרות הבנתם את אמיתות הנצרות הברורה לכל. סיבה אחת שניתנה הייתה שהיהודים רוצים בכוונה להתבדל, על מנת לשלוט בעולם. סיבה שנייה שניתנה הייתה שהיהודים דוחים בזדון את הנצרות על מנת לערער את אמונת הנוצרים. סיבה השלישית הייתה שהרבנים מעוניינים בכוח ובהנהגה ולכן מעוורים את יתר קהילותיהם בפירושים רבניים ותלמודיים שאינם קשורים לתנ"ך". [כמה הסיבה האחרונה נשמעת מוכרת לחסידי כוכבי היו-טיוב, איתן ומוטי, שבעצם לא חידשו דבר אלא משחזרים את אותם התיאוריות הנוצריות האנטישמיות].
"לאור זאת נתפסו היהודים כאילו: אינם שמים לב לרמזים בברית הישנה המעידים על כך שהיהדות והברית הישנה אינם אלא בלבד מבשרי הנצרות וישוע; או שהם מודעים לכך, שכן זו כביכול האמת והיא ברורה לכל הקורא מהברית הישנה, וממשיכים להכחיש את נכונות הנצרות מתוך כוונות זדון ומטרה להרע בערעור אמונתם של הנוצרים. ומכאן היהודים הם בעצם שליחי השטן שבא לבחון את אמונת הנוצרי. כשאמונת הנוצרי בישוע היא הדבר החשוב ביותר בנצרות. בתקופה זו המושג "יהודי תלמודי" או "יהודי רבני" החל להיות מושג שמיש בפי אנטישמים רבים, על מנת להסביר את הסיבה לחוסר נכונותם של היהודים לקבל את ישו והנצרות, לפי איך שהם רואים אותו כברור ונכון מהתנ"ך. בנוסף הוגדר כמושג שנועד להמציא ולהעליל על קיומה של קבוצה יהודית קנאית ונבדלת, המבקשת לפגוע בנצרות. בתקופה זו התלמוד והקבלה הפכו למשוקצים, ולמילות מפתח בתקיפת היהדות והיהודים". (כל הקטע הזה מויקיפדיה – ערך "אנטישמיות נוצרית" בסעיף "יהודי תלמודי ועיוורון ואטימות יהודית").
ברור כי הרצון לנצר יהודי אינו מכבד אותנו כעם וכבודדים. ברור כי רעיון זה, אם היה מגיע לתכליתו, היה מוחק אותנו כאומה. בעצם אין הרבה הבדל בין שאיפות הנוצרים האנטישמיים מימי הביניים שרצו למחוק אותנו מההיסטוריה האנושית לבין השאיפות והדרכים של המיסיונרים ושותפיהם המשיחיים בעת המודרנית. ובכלל, אין הבדל בינם לבין קבוצות איסלמיסטיות מיליטנטיות הרוצות גם הן את אותו פתרון סופי. רק הדרכים להשגת המטרה שונים...