אודות יהודים משיחיים,הברית החדשה,וישוע המשיח.

השתולים

נוצרים רדיקלים רצים למשרות מכובדות ומשתלטים על הפוליטיקה בארה"ב, בברזיל, ומדינות נוספות. חופש הפרט נבחן מחדש, העניינים הגיאופוליטיים נבחנים במבט אסכטולוגית.
גם ישראל על המפה. מיסיונרים משיחיים פעילים מכבר ברשתות חברתיות ומממנים פרסומים רבים בכסף רב על מנת לשנות דעת קהל ולצרף אזרחים רבים לאמונתם. מעבר למכבסת המילים המבקשת להציג נצרות בניחוח של יהדות, השיטה משתדרגת וממשיכה להתפתח על מנת להראות פחות תוקפנית בעין חילונית. מאחורי כל זה מסתתר חזון להשתלט על מדינת ישראל. חודרים למפלגות פוליטיות, מתגאים מקציניהם בצבא. כיום מתברר כי כוונותיהם של בכירים בכת נראות הרבה יותר גרנדיוזיות... הכל על השתולים.
27/07/2019

אשר אינטרטר ואיתן שישקוף נשלחו ע"י ארגון תיקון ועלו יחד לארץ בשנת 1992. בכנס מנהיגי תיקון שנערך בארה"ב בשנת 2004, פירט דן ג'אסטר, ממנהלי הארגון, את התקדמות תוכניותיהם ואת האתגרים שעמדו בפניהם, באופן הבא:[1]

שישקוף שאחראי על איזור הצפון פתח עוד 4 קהילות חדשות (אחת בעכו, שתיים בקריות (אחת דוברת רוסית ואחת דוברת עברית, מכוונת יותר לנוער) ואחת בחיפה. מאז נפתחה חמישית בנצרת עילית.
"בדרום, אשר אינטרטר ואדי סנטורו, שניהם שליחי תיקון, נותנים לנו קשר חזק לקהילה התל-אביבית, עכשיו הקהילה המצליחה ביותר בהגעה לצברים, יותר מ-200 [חברים] כעת.
"חזון לתלמידות, הכשרת מנהיגות והכפלת קהילות...
"בשלהי שנות ה-80, אשר [אינטרטר] אמר שהוא ואיתן [שישקוף] הם כמו יהושע וכלב שנשלחו לרגל את הארץ ואז לכבוש אותה, בעוד שעל דן [ג'אסטר] להיות כמו משה ולהישאר בעברו השני של הנהר."

אפשר לראות את האמירה הזאת של אינטרטר, "לרגל את הארץ ולכבוש אותה", כהתבטאות מיותרת שניתן להתעלם ממנה. אף אחד אינו רוצה שיוציאו את דבריו מהקשרם או שיזכרו לו כל התבטאות שלא הייתה במקומה. אך במקרה של אינטרטר, היא מייצגת קו אחיד עם מאמרים אחרים פרי עטו, את הלימוד הרשמי של ארגונו, תיקון/רביבי ישראל,[2] ואת רוח התנועה השליחית (כלומר המיסיונרית) בעולם באופן כללי. על כך ארצה לפרט.

בינתיים נציין שהקהילות של שישקוף, שלפי החלוקה האזורית אחראי לצפון, עברו משלב התכנון לעובדות בשטח, ועוד נוספו עליהן. והקהילה התל-אביבית החזקה שצוינה — עתידה גם היא לעבור לידיו של אשר אינטרטר ורשת תיקון — הלא היא "תפארת ישוע". התקדמות לא רעה.

אז למה התכוון אינטרטר כשאמר "לרגל ואז לכבוש את הארץ"? האם הוא התכוון "רק" להבאת הקהילות המשיחיות בארץ תחת סמכותם של שליחי תיקון, או שמא לכיבוש הארץ במובן של "מדינת ישראל"? האם זה לא נשמע הזוי בכלל לשאול דבר כזה? ובכן, הכוונה לאחד את גוף המשיח בארץ ובעולם תחת סמכות שליחית ירושלמית תועדה היטב במסמך "התורה של תיקון, סקירה ביקורתית" של שמעון עמית מירושלים. אבל הקהילה היא הר אחד בלבד מתוך שבעה הרים שאותם צריך לכבוש בשביל שהמשיח, ישוע, יוכל לחזור.

שבעת ההרים

"מנדט שבעת ההרים" היא תורה האומרת שישנם שבעה תחומים, או "הרים", בחברה, ששולטים בכל תחומי החיים, ואלה הם: דת, משפחה, חינוך, ממשל, התקשורת, אמנויות ובידור, ועסקים. קיימים הבדלים קטנים לגבי מה הם שבעת התחומים בדיוק (למשל, ישנם הכוללים "צבא" או "מערכת המשפט" במקום הקיימים, ויש שמסנפים אותם תחת התחומים הקיימים, אך הרעיון זהה). על פי התורה הזאת, על המאמינים לכבוש את שבעת התחומים האלה עבור המשיח על מנת להכין את העולם לביאתו השנייה. הדרך להביא את האנשים למלכות השמיים היא, לפי שיטתם, להביא את מלכות השמיים, הלכה למעשה, אל הארץ.[3] לשיקום השליחי יש חלק מרכזי מאוד בהגשמת חזון זה.

השינוי בתפיסה הוא, שאם עד כה שאפנו להגיע לנפשות אובדות ולספר להן על הישועה בישוע המשיח על מנת שתיוושענה אחת אחת, כעת השיטה היא להשתלט על ההרים התרבותיים וליצור מציאות חדשה בחברה, טרנספורמציה של האוכלוסייה ככלל, על מנת להביא את הנפשות בעיר שלמה, או אפילו בארץ שלמה, תחת המלכות. זוהי "הפרדיגמה החדשה", כפי שהיא נקראת. שליחים (או שליחות) כמו סינדי ג'ייקובס, בעלת האתר "גנרלים" [ושספריה מופצים ע"י הוצאת מעוז (הקשורה לקהילה התל-אביבית הנ"ל)], אמורים להיות הרמטכ"לים שמנצחים על התהליך שיביא לרפורמציה הזאת.

חזון שבעת ההרים ניתן בהתגלות לשני ראשי ארגונים משיחיים שונים שהיו במקומות שונים באותה היממה. שני אנשים אלה יצרו אז קשר זה עם זה ופיתחו את הדוקטרינה הזאת, שאומצה כליל על ידי כל ראשי תיאולוגיית השולטן (Dominion Theology) הידועים בעולם ונהייתה לחלק אינטגרלי מהתיאולוגיה הזאת. לי אישית אין כל ספק שלחזון הזה יש מקור על טבעי.

דניאל ג'אסטר, הנחשב לשליח הבכיר בתיקון,[4] הוא אחד החלוצים של "היהדות המשיחית"; הוא מעיד שהפרדיגמה החדשה אומצה על ידי מורי תיקון כבר מזמן: "במשך 35 שנה המשרתים שלנו לימדו את בשורת המלכות בדרך שמחברת אותנו ללימוד החדש יותר של 'שבעת ההרים/עמודי התווך'. הלימוד הזה עכשיו נהיה מקובל בזרמים כריזמטיים ואוונגליים כאחד."[5] הלימוד החדש הזה הוא אחד הגורמים לכך שכשאתם אומרים "בשורת המלכות", וכשהם אומרים "בשורת המלכות", הכוונה היא לשני דברים שונים.

חדירה כדרך

ביטוי לתורת שבעת ההרים אפשר למצוא בטקס העברת המושכות מרועה הקהילה הקודם של קהילת "תפארת ישוע", ארי סורקו-רם, לידיו של הרועה הממשיך את דרכו, אשר אינטרטר (טקס שגם היווה הכרה רשמית של אינטרטר כשליח). בטקס ההוא אמר סורקו-רם את הדבר הבא:

"אשר, כרועה קהילה, ימשיך להקנות, לנתב, להשליך את החזון, לצייד, ולהעצים את הדור הבא על מנת שיחדור לכל מגזרי החברה בישראל — ממשל, אומנויות ובידור, חינוך, פוליטיקה, מערכת המשפט, משפחה, ודת. רק אז, יוכלו כל ישראל להתעורר לבשורה!"[6]

לכל אחד מהמושגים כאן (להקנות, לנתב, להשליך את החזון, לצייד, להעצים)[7] יש משמעות ספציפית וטעונה בעגה הנ.א.ר.ית,[8] והיא שונה ממה שתעלו בדעתכם. אך המטריד הוא שסורקו-רם אינו מדבר על השתלבות בכל מגזרי החברה (שבעה במספר), אלא על חדירה אליהם, וזאת — כתנאי מקדים להתעוררות ישראל לבשורה ("רק אז יוכלו"). מקור המחשבות הללו הוא בתורת השולטן וחזון שבעת ההרים. (כיום רועה הקהילה הינו גיל אפריאט)

התגנבות כאמצעי

טבעה של "חדירה", אם לקהילה ואם לתחומי חברה ולמוסדות שלטון, אינו גלוי, אלא סמוי. חדירה נעשית בהתגנבות, בהסתר, מתחת לרדאר. האם זוהי באמת כוונת חברינו? כנראה שכן.

ג'וני אֵנְלוֹ הוא אחד הדמויות הבולטות בתנועה השליחית. רון קנטור מתפארת ישוע ורביבי ישראל מצטט אותו ומציג אותו באחד מספריו כ"מחבר, דובר ומנהל שותף של Restore7" (אתר שמוקדש כולו לחזון שבעת ההרים).[9] ובכן, אותו ג'וני אנלו דוגל בגלוי בשיטת ההתגנבות לפוליטיקה על מנת לקחת, בסופו של דבר, את מושכות השלטון של הנהגת המדינה ולהפכה באבחה:

"ככל שהפרדיגמה החדשה הזו של מנדט שבעת ההרים תפלוש לגוף המשיח, יתעוררו "יוסֵפים" רבים [שיהיו שליטים כמו יוסף] ויצוידו כך שיוכלו לגרום לפריצות דרך פוליטיות חסרות תקדים… עמים רבים יגבשו מפלגות פוליטיות חדשות המבוססות על הפרדיגמה החדשה. לרובן יהיה שם פוליטי שנושא בתוכו את המילים רפורמה, רפורמציה, או תיקון [למרבה האירוניה]… הן יבינו את הערך שבפעולה בהתגנבות ובלהיות 'ערומים כנחשים ותמימים כיונים' (מתי י' 16). … הדור החדש יתפוס את החזון והאמונה לראות ולהיות חלק ממה שאלוהים עושה עלי אדמות... בקרב עמים רבים, התנועה תמצא חן כמעט בין לילה ותהיה בשלטון כאשר מנהיגיה נושאים את אדרת החן של יוסף. גם בקרב עמים שבהם הם לא זוכים בבחירות באופן מיידי, הם יתחילו לקבוע את האג'נדה הפוליטית דרך השיח שהם מייצרים. הם יישאו משׁיחה של רפורמציה רוחנית שתחדור לכל מגזר בחברה."[10]

המילים בטקס החניכה של אינטרטר, ״לחדור לכל מגזרי החברה״, נשמעות כאילו הן העתק-הדבק מהמשפט האחרון של אנלו. באנגלית הן אותן המילים בדיוק. די ברור שיש כאן השפעה.

באתר אחר, 7culturalmountains.org (שבעה הרים תרבותיים), מסביר אנלו את שיטת ההתגנבות לעמדות שליטה במטרה לכבוש את "הר הממשל":

״המטרה היא … שמשיחיים שנקראו להיות במקומות גבוהים ייכנסו לתפקיד הזה. וללבוש תווית של "משיחי" על השרוול שלנו איננה הנקודה. אנו צריכים ללמוד להיות 'ערומים כנחשים ותמימים כיונים' ולהבין שסמכות והשפעה שהן בהתגנבות עדיפות הרבה יותר על סמכות והשפעה גלויות. פרופיל נמוך מרכך התנגדות מהיריבים.״[11]

במילים אחרות, אל תהיו גלויים בקשר לאמונתכם ומטרתכם. התגנבו בשקט אל עמדות שליטה וחכו לשעת כושר.

שינוי השפה

כשיטה המסרים המיליטנטיים של פלישה, כיבוש ושולטן הדאיגו, בצדק, חוגים רבים בארה״ב. לכן אוס הילמן, האיש שמאחורי 7culturalmountains.org, ממליץ לאמץ מינוח שונה. מעתה אִמרו ״השפעה״, לא ״שולטן״.[12] אחרים מדברים על עיצוב החברה (shaping), לא על "השתלטות" עליה.

גם לַאנס וולְנַאו אומר שיש לשנות את המינוחים. לאנס וולנאו הוא אולי המורה הבולט ביותר בתחום שבעת ההרים ומי שטבע את המונח ״מנדט שבעת ההרים״. בראיון משותף שקיים עם ג׳וני אנלו ואוס הילמן, מתדרך וולנאו את מאזיניו להיזהר ולהשתמש בשפה שונה בהתאם לקהל שאליו הם מדברים:

״חלק מהבעיה שלי היא שאנשים ייקחו את המסר שלי, יקשרו אליו את הפרשנות שלהם, וייצאו וידברו על הורדת מעוזים, יציאה נגד השטן — אני מאוד בררן היכן אני משתמש בשפה הזאת כיוון שאינכם רוצים להבריח את כל הסוסים מהאורווה. אם אתם מדברים לקהל חילוני, אינכם מדברים על כך שיהיה שולטן עליהם, כאילו — אבוי — זהו הדבר שממנו הם מפחדים...

"אז הפחד מבוסס על מידע מוטעה [הוא אומר זאת כי הכוונה האמתית נחשפה]. מה שאמרתי היום הוא שאני רוצה למצוא מי משׁוּח ברעיונות הנכונים ואני רוצה לשרת אותם — אם תהיה יוסף, אתה הולך לעצב את פרעה.

"כל הרעיון הזה של השתלטות, והשפה הזאת של השתלטות, אינם עוזרים בעצם — הם טובים להטפה למקהלה [כלומר אם אתה מביע את הדברים בפני מי שמסכים איתך], וזו שפת קיצור אם אנו מפרשים את זה נכון, אבל זה גרוע מאוד לתקשורת."[13]

מפליא כיצד המורים האלה, שמהם התנועה השליחית בארץ ניזונה ושאת תורתם היא מפיצה, אינם בוחלים בלדבר במונחים של התגנבות כאמצעי כשר מבחינתם ולתדרך את קהלם לשנות הגדרות ומינוחים בהתאם לקהל שאליו הם מדברים.

תיקון ותיאולוגיית השולטן

גם אשר אינטרטר מלמד שיש לאחוז במושכות השלטון כחלק מהתנאים המקדימים לשיבתו של ישוע. מבחינתו, צריכה להיות מלכות בישראל לפני שהמשיח יוכל לשוב, ובמלכות זו צריך להיות ממשל מתפקד שיהווה את בסיס מלכותו של המשיח:[14]

"ייסודו מחדש של עם ישראל הוא תנאי מקדים הכרחי לביאה השנייה. [עד כאן, רובנו נסכים לחלוטין. אך ראו לאן זה הולך:] אם ישוע צריך לשוב לקחת את מלכותו כמלך ישראל, צריכה להיות מלכות בשביל שיחזור אליה. צריך להיות מבנה של ממשל בישראל שיהווה את הבסיס למלכותו של ישוע בעולם הבא."

כלומר, לפי אינטרטר, המלכות, או לפחות גרסה מוקדמת שלה, כבר צריכה להיות מיוסדת לפני בואו של המשיח. המשיח, אם כן, לא מקים את מלכותו בעצמו, אלא המשיחים הם אלה שדואגים שתחכה לו כאן, עלי אדמות, מלכות גשמית עם ממשל מתפקד, על מנת שיוכל לשוב ולקחתה.

אך כיצד יקבל ממשל לא-מאמין את ישוע כשישוב? על ידי כניסה של מאמינים לעמדות סמכות בתחומים השונים. כך עונה אינטרטר באותן פסקאות ממש:

"הבעיה הזאת גם נפתרת כאשר מאמינים משיחיים נוטלים עמדות של סמכות בקרב החברה הישראלית."

הוא ממשיך ומסביר שהתהליך כבר החל:

"כבר יש לנו את אלה בינינו שהם קצינים בצה"ל, אלה שמשרתים ברפואה, חוק, חינוך, וכו'. זוהי רק ההתחלה. ככל שיהודים משיחיים משיגים עמדות מהסוגים האלה, אז ישראל תהיה מוכנה לקרוא 'ברוך הבא!' (לישוע)".

שוב, אנו רואים, שישועת ישראל תלויה כביכול בתהליך הדרגתי של כניסה לעמדות מפתח.

שנה לאחר מכן פירט אינטרטר עוד יותר לגבי התחומים שעל המאמינים להשתלט עליהם, בכתבתו "חזון יוסף":

"כפי שיוסף עלה למנהיגות במצריים, כך הוא רצון אלוהים היום שמאמינים אמתיים יעלו לעמדות מפתח מנהיגותיות בתחומי הפוליטיקה, צבא, עסקים, בנקאות, תקשורת, ניהול משאבים, וכו'. חייבת להיות לנו אמונה עם ביטחון שאלוהים יכול לתת לאנשים יראי שמיים עמדות שולטן (dominion) בעולם הזה. אנו צריכים לחפש משרות אסטרטגיות במיוחד, שיכולות לספק את השליטה בתחומים כגון ניהול מידע במערכות בנקאיות, חלופות למשאבי אנרגיה, תקשורת אינטרנט, וכו' … אנו זקוקים לדור של מנהיגי יוסף צעירים, שמוכנים לקחת שולטן בארצות ובתחומים העסקיים שלהם."[15]

אינטרטר מדבר על לקיחת שולטן ועל שליטה במידע של מערכות בנקאיות. לעניות דעתי, אין קשר בין שליטה בבנק לבין שיבת המשיח, אך אינטרטר מצייר קו נסיבתי בין השניים. במשך מאות שנים האשימו את היהודים בתוכניות השתלטות על הבנקים והמדינה והנה, כאן הן מופיעות כחלק מהחזון של תיקון ורביבי ישראל.

בנוסף, לפי תיקון, רמת הסמכות שאליה נגיע בקהילה תשפיע ישירות על המעמד שנקבל במלכות כאשר ישוב המשיח. לכן, קשה לי לראות שאין כאן שאיפות אישיות. כפי שכותב אינטרטר:

"סמכות רוחנית באקלסיה [מונח יווני שפירושו קהילה, כנסיה] הבינלאומית לפני שישוע חוזר תיהפך לסמכות שלטונית במלכות אלף השנים אחרי שהוא חוזר."[16]

המסכנה


רמת השאפתנות יכולה הייתה להיות מצחיקה, אלמלא הייתה כאן סכנה. השב"כ והמוסד אמונים על שלום המדינה. מתוקף תפקידם הם סורקים תכתובות ופרסומים. כיצד עדיין לא קלטו שיהודים משיחיים חותרים לתפיסת עמדות סמכות בצה"ל ומוסדות שלטון מתוך אג'נדה כלשהי, (לרבות "משיחית")?

 

אם עד כה צה"ל חשב – בטעות - שמשיחיים הם ציוניים ופטריוטים שמתגייסים לכל היחידות מתוך הרגשת מחויבות חברתית, מתוך נאמנות לדגל ורצון לשאת בעול כמו כולם, הגיע הזמן שיסיקו שיש להם אג'נדה כלשהי. כאשר הם אומרים "יש לנו קצינים בצה"ל וזו רק ההתחלה", זה מתפרש כניסיון הפיכה שקטה. בארצות מסוימות היו עוצרים את מי שכתב דברים כאלה.

 

לכן, הגיע הזמן לפקוח עיניים ולהבין שהשם הטוב שצברו המשיחיים בחברה הישראלית לא מגיע להם. מה גם שאינני מכיר קבוצות אחרות עם אג'נדה של שליטה.

"אנחנו לא דומיניוניסטים"

אנשי תיקון טוענים, מצדם, שלא מבינים אותם (ההרגשה היא שהרבה אנשים לא מבינים אותם גם אצל המשיחיים עצמם). אחד מהם יצא בהצהרה חד משמעית שהם "לא דומיניוניסטים". ועל מה מבוססת ההצהרה שהם אינם דומיניוניסטים? על כך שבניגוד לתיאולוגיית שולטן קלאסית, על פיה המשיח יישב לימיננו עד נשית אויביו הדום לרגליו, תיקון לא מאמינים שהם יצליחו לשקם את כל המלכות במלואה לפני שהמשיח יחזור. המלכות תשוקם במלואה, הם אומרים, רק במלכות אלף השנים. הם די נחרצים בנקודה הזאת. על סמך ההבדל הזה הם טוענים שהם "אינם דומיניוניסטים".

ובכן, קודי ארצ'ר, מנהלה הבינלאומי של רביבי ישראל ושמש בקהילתו של אינטרטר בירושלים, פרסם שיעור אודיו מטעם רביבי ישראל שנועד להבהיר בדיוק את הנקודה הזאת לתומכים ששאלו. בחנו בעצמכם:

"אנו רוצים שהצוות שלנו יהיה מאוד ברור בשני הנושאים האלה… להיות מאוד ברורים בנושאים האלה ולהיות קולות גם כאן בישראל וגם בעמים…

"השאלה היא, עד כמה אנו נקראים למשול לפני שישוע חוזר? … אנחנו, כמאמינים — צריך להיות לנו הרעיון הזה, הדחף הזה בתוכנו, שאנחנו רוצים לכבוש כמה שיותר שטח עבור המלכות שאפשר עכשיו, לפני שישוע חוזר.

"… על אף שאיננו הולכים להקים את המלכות והממשל של אלוהים במלואם בכל הארץ לפני שישוע חוזר, המטרה והמניע שלנו צריכים להיות לשקם אותה כמה שאפשר לפני שיבוא. ואני מאמין שזוהי עמדתנו כצוות. אנו רוצים לדחוף לכיוון הזה. אנו רוצים לעודד את זה בעמים ולעורר את החזון. באמת, אנו רוצים להעביר את החזון, אנו רוצים להשליך את החזון לשקם את מלכות אלוהים ["לשקם את המלכות" היא צורה אחרת לומר לקחת שולטן] על הארץ כמה שאפשר לפני שישוע חוזר.

"איננו מתכוונים להיות עצלנים, איננו מתכוונים להיות פסיביים, אנו לא פשוט נרשה לשטן לעשות כפי שהוא רוצה. אלא כמה שאפשר, לפני שישוע חוזר, אנו רוצים שיהיה לנו הלב הזה, כמו יהושע שנכנס ולאט לאט משתלט על הארץ, להגביר את ההשפעה שלנו."[17]

אז, לא. רביבי ישראל אומרים שהם לא יצליחו לשקם את המלכות במלואה. אך "המטרה והמניע" שלהם זהים לכל דבר. הם מכוונים לאותו מקום. אין הבדל בינם לבין תיאולוגיית השולטן בצורתה הקשה ביותר, חוץ מהנואנס האסכתולוגי לפיו צריך המשיח לשוב ולהתערב בתהליך מתישהו לקראת הסוף, לפני שיצליחו להשתלט על הכל בפועל. זהו.

מצד שני, לפי לימוד אחר של אינטרטר, ישוע וצבאות השמיים לא יכולים (!) לרדת אלא אם נפתח להם את השמיים בסמכות שלנו:

"חשבתי על [איך,] כשישוע חוזר, נאמר בהתגלות י"ט 11, "השמיים ייפתחו וכל צבאות השמיים ירדו איתו". ואתם יודעים מה? הם אינם יכולים לעשות זאת אם אין מישהו כאן שפותח להם את זה [את השמיים] עבורם… מדובר על כך שתנועת Aglow [תנועה שהתיישרה תחת סמכותו השליחית של אינטרטר] יחד עם הקהילה המפוארת של ישוע המשיח לוקחת את סמכותה לפתוח את השמיים להזמין את ישוע לרדת…"[18]

כלומר, גם ההתערבות הזאת של המשיח וצבאותיו היא רק באישור שליחי.

יואב ודוד

אם כך הוא העניין, זה שם את רביבי ישראל במקומו של יואב בן-צרויה. כאשר נלחם יואב נגד רבת בני עמון, ודוד היה בארמון, קרא יואב לדוד לבוא ולהשלים את מלאכת הכיבוש על מנת שדוד יקבל את התהילה, ולא הוא (למרות שיואב עשה את עיקר העבודה): וְעַתָּה, אֱסֹף אֶת-יֶתֶר הָעָם וַחֲנֵה עַל-הָעִיר וְלָכְדָהּ: פֶּן-אֶלְכֹּד אֲנִי אֶת-הָעִיר, וְנִקְרָא שְׁמִי עָלֶיהָ" (שמואל ב יב 26-28). מה שרביבי ישראל אומרים הוא שאל לנו לדאוג — יישאר גם לישוע מה לכבוש. אני פשוט תוהה מה יקרה אלמלא ינהגו כמו יואב וישכחו לאפשר לישוע לרדת לפני תום הכיבושים. בלהט שלהם לכבוש את הארץ הם עוד עלולים לכבוש את הכל בטעות.

בגלל זה, כאשר תיקון אומרים שהם אינם דומיניוניסטים, אני לוקח את זה בערבון מוגבל. מאוד מוגבל. הרי, הם גם אמרו בהתחלה שהם לא רואים עצמם כחלק מהנ.א.ר.. כנראה שהם לא רוצים להבריח את כל הסוסים מהאורווה. אבל כשמלמדים שעל הקהילה המשיחית להבין את מקומה כ"גוף שלטוני של אנשים שזומנו למשול בארץ ובכל תחום באוכלוסיה", וכי "אנו נקראנו למשול על כל הארץ, על יציריה ומשאביה,"[19] אני שואל: מה זה אם לא שולטן?

שולטן קלאסי בתיקון

להלן כמה ציטוטים לסיום מספר שכתבו יחד ג'אסטר ואינטרטר, ומקודי ארצ'ר מרביבי ישראל, הממחישים עד כמה תיאולוגיית השולטן טבועה בהנהגת תיקון/רביבי ישראל:

המצווה הגדולה במתי כ"ח היא שולטן. אשר אינטרטר מאמין ומלמד שלאדם הראשון ניתנה מצווה לרדות בכל הארץ ולכבוש אותה (בראשית א' 28), אך הוא איבד את השולטן שניתן לו. ישוע, כאדם השני, בא לפדות את השולטן הזה ולהחזירו אלינו דרך השליחים. כאשר ישוע ציווה על תלמידיו ללכת ולעשות תלמידים בכל העולם, הוא בעצם ציווה עליהם לחזור ולקחת את השולטן על הארץ שאדם הראשון איבד:

"המצווה הגדולה. לאחר שקם ישוע מן המתים, הוא נתן לנו מצווה ללמד ולפעול preach and exercise בסמכות רוחנית בשמו. המצווה הגדולה [של האדון, במתי כ"ח] מקבילה למצווה הגדולה של השולטן שאלוהים נתן לנו [לאדם וחווה] מלכתחילה. אלוהים קרא לזה שולטן (dominion, לרדות) בבראשית א', וישוע קרא לזה סמכות במתי כ"ח, אך שולטן וסמכות הם למעשה היינו הך. ההתייחסות לישוע היא כאדם האחרון. זה כאילו שישוע אומר, "תראו, אנשים, אלוהים אמר לכם לעשות משהו. לא עשיתם את זה. בגלל שלא עשיתם את זה, הסבתם נזק רב לעצמכם. עכשיו סידרתי את זה עבורכם ונתתי לכם הזדמנות שנייה. בואו נראה אם נוכל לעשות את זה נכון הפעם. תוכנית המשחק (the game-plan) היא זו: צאו וקחו שולטן. בואו ננסה את זה שנית."[20]

אז לפי אינטרטר, המצווה הגדולה של ישוע לתלמידיו הייתה "צאו וקחו שולטן". זוהי תיאולוגיית שולטן קלאסית והטיית הבשורה לכוון אחר.[21]

קודי ארצ'ר מביע מחשבות דומות:

"אתם יכולים לפתוח את הכתובים שלכם בבראשית פרק א', הדבר הראשון ביותר שאלוהים אומר לאדם הוא 'פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ וכיבשו את הארץ, וּרְדוּ [קחו שולטן]'. ובמילים אחרות, לכו וקחו מנהיגות, לכו ותמשלו ותשלטו על הארץ. זהו לא דבר פסיבי, זוהי הקריאה של אלוהים לאנושות להיכנס למקום של מנהיגות ולקדם את מלכותו בארץ, [לקדם] את רצונו בארץ."[22]

חשוב לציין שהמקור שונה: "פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ." כלומר, זה נאמר על החיות, לא על למשול באנשים אחרים.

ועתה, מה מתכוונים לעשות השליחים בשטחים שעליהם ישתלטו, לכאורה?

"דברים על הארץ הזאת אינם נעשים לפי רצון אלוהים… אנו מתכוונים לשנות את זה… אנו מתכוונים לגרום לכך שכל היבט של החיים עלי אדמות יהיה לפי תבנית החיים כפי שהם בשמיים. אנו רוצים לכפות אורח חיים שמיימי כאן. אנו מצפים שהשמיים יבואו לארץ."

אז דיברנו על ריגול, על חדירה, על כיבוש ועל השתלטות… כל שנותר עכשיו הוא לכפות. הייתי בהחלט קורא לזה שולטן.


[1] תועד ע"י רועה קהילת בית שמחה ואיש סגל תיקון, גלן בלאנק,
http://members.beitsimcha.com/s_ser/s_ser_0016.asp

[2] רביבי ישראל הוא אחד מרשת ארגוני תיקון.

[3] “The atmosphere is changing; we are bringing Heaven to earth. We are walking in Kingdom authority. It’s the same authority that Jesus walked in” (Asher Intrater, Aglow Newsletter June 2013)

[4] "Senior Shaliach"

[5] https://kehilanews.allisrael.com/the-seven-mountains-the-pillar-teaching/

[6] http://support.maozisrael.org/site/News2?page=NewsArticle&id=9830

[7] impart, direct, cast vision, equip, empower

[8] נ.א.ר. New Apostolic Reformation, שיקום תפקידי השליח והנביא לממשל הקהילתי.

[9] בספרו The Coming End-Time Awakening מצטט רון קנטור מ"דבר הנבואה" של ג'וני אנלו לשנת 2017. למסור דבר נבואה לתחילת כל שנה הוא הנוהג הקבוע באתר Elijah List, אחד השופרים הבולטים של תנועת ה-נ.א.ר.. הנבואה היא על הרפורמציה המתרחשת.

[10] The Seven Mountain Mantle: Receiving the Joseph Anointing to Reform Nations, ע"מ 110-111.

[11] Girgashites and the Mountain of Government

[12] http://7culturalmountains.org/apps/articles/?columnid=4347&articleid=76021

[13] https://www.youtube.com/watch?v=Z9DNayTUD6Y

[14] https://reviveisrael.org/archive/language/english/2002/two_witness.htm

[15] https://reviveisrael.org/archive/language/english/2002/two_witness.htm

[16] https://www.charismanews.com/opinion/standing-with-israel/61796-3-goals-for-apostolic-and-prophetic-restoration 

[17] https://soundcloud.com/revive-israel-media/restorationist-or-escapist

[18] https://www.aglow.org/about-us/president-ceo/jane-s-messages/798-aglow-s-immoveable-stand-with-israel ראו לקראת סוף הכתבה

[19] Archer, Cody. Rediscovering the Original Ekklesia הגוף השלטוני הזה, הוא טוען, צריך להיות מונהג בידי שליחים. שווה לקרוא את הכתבה הקצרה הזו.

[20] הספר "Israel, the Church, and the Last Days" שנכתב ע"י דן ג'אסטר ואשר אינטרטר.

[21] בנוסף, אין מנוס מלהסיק מדבריו, ומהמסר של "שליחים" אחרים בעולם, ששניים עשר השליחים של ישוע כשלו במשימתם. הם אמנם הצליחו לבשר ולהקים קהילות אך הם לא לקחו שולטן כפי שצווה עליהם, לכאורה, וגם לא מינו דור המשך של שליחים. זהו כנראה הבסיס למחשבה של מייק ביקל ובוב ג'ונס המנוח — שניהם מעורבים עם תיקון — שכאשר הם מבקרים תכופות ברקיע השלישי, השליחים המקוריים משתוקקים לפגוש אותם יותר מאשר הם את המקוריים. כי הדברים שיעשו המודרניים יגמדו את מה שהצליחו לעשות המקוריים, והאותות והמופתים שהם יעשו יהיו גדולים בהרבה, וחג השבועות הבא יגמד את זה שבמעשי השליחים, וכו'.

[22] https://www.youtube.com/watch?v=S-20thFTcCU&feature=youtu.be&t=258

הדפס