לפני שנים אחדות, שני נוצרים המייצגים אגודה מיסיונרית מדנמרק והנמצאים בקשר עם ארגונים משיחיים ישראליים, הרימו את הכפפה והחליטו לנפץ מיתוסים ואגדות אודות קהילת המשיחיים בישראל. הם החלו לחקור לעומק את התופעה.
השאלות שעמדו על הפרק היו כדלקמן: מה האופי של הקהילות בישראל? כיצד התפתחו? מי מנהיג אותם, מה הכשרתם ומי חבריהם?
התוצאות הפתיעו אותם... (האמת שאנחנו לא הופתענו. ידענו שמדובר בסיפורי בדים). התברר כי מספרי החברים והקהילות שהמשיחיים זורקים לתקשורת מנופחים בהרבה ומצוצים מן האצבע. ריבוי הקהילות נבע יותר מפיצולים ומחלוקות מאשר בגידול במספר מאמינים. הם גם גילו שנוכרים רבים נמנים על "היהודים המשיחיים"... רק 61% נמצאו יהודים על פי ההגדרה הרופפת של חוק השבות המחשיב יהודי גם מי שיש לו סב יהודי מצד אביו בלבד.
עם הגעתם של העולים מברית המועצות לשעבר, נפתחו קהילות רבות לדוברי רוסית ולמרות זאת, מספרם של המאמינים המשיחיים לא הגיע אף לא למחצית המספרים שהם נהגו לספק לתקשורת. התברר כי במקום סיפורים על עשרות אלפי חברים, כל הקהילות ביחד מונות קצת מעל ל-6,000 מאמינים בלבד.
אבל העובדות האלו לא מנעו מהקבוצה השולית הזו – שגם אינה הומוגנית ובה מחלוקות תיאולוגיות רבות על דברים עיקריים ועקרוניים – לצאת באחרונה בקמפיין נגד אפליה שכותרתו: "גם אנחנו יהודים". לצורך כך הם גם שכרו את שירותיו של משרד יחסי ציבור.
מי שמדווח על ההתפתחות הזו ומעורב בה, הינו לא אחר מאשר גוי אמריקאי, נוצרי מקולורדו, מראשי הקהילה המשיחית בפוריה עילית. אפילו קשר מקרי בינו לבין היהדות אינו קיים – לא מבחינה לאומית או אתנית, ובוודאי לא מבחינה דתית. (על טשטושים נוספים של קהילת פוריה לחצו כאן)
אותו גוי המבשר על הקמפיין "גם אנחנו יהודים", מספר כי הצטרפו אליו נוכרים נוספים, וביניהם עורך דין שבעבר כתב על היהדות המשיחית כי היא זרם נוצרי אוונגלי.
היעלה על הדעת שזרם נוצרי יתקבל כזרם יהודי לגיטימי?
בדרך כלל קמפיין נגד אפליה מבקש לתקן אפליה כלשהיא בשם השוויון, אולם במקרים רבים בעבר ראינו שהמשיחיים לא רק שאינם טוענים כי הם אינם אזרחים שווי זכויות, אלא הם מתנשאים על פני שאר האזרחים ומרגישים יותר יהודים, יותר ציונים, ובוודאי גם הרבה יותר קרובים לאלוקים מאשר כל אזרח אחר.
וזה בדיוק מה שמסביר המומר שלמה אוסטרובסקי בחוברת "מהו יהודי": "בכל תקופות ההיסטוריה הישראלית היה זה מיעוט קטן (ההדגשה במקור) בתוך ישראל אשר היווה את המהות היהודית. הם הם היו היהודים 'בני הבחירה', או 'בני ההבטחה' (עמ' 6)... היהודי המאמין במשיח הנו היהודי השלם והמלא. אנו, היהודים המשיחיים, הננו חלוצי ישראל החדשה..." (עמ' 18).
בקיצור, אנחנו, היהודים הלא משיחיים מיושנים, לא יהודים מלאים ושלמים וגם לא בני הבחירה או ההבטחה, פשוט כי דחינו את המשיח הנוצרי.
המשיחיים הסופר-יהודים הללו, גם יודעים להסביר מדוע עם ישראל נרדף במהלך הדורות. כמו לדוגמה מנו קלישר, ראש קהילה משיחית בירושלים שכתב:
"הסיבה העקרונית לכל מכה, תהיה אשר תהיה, נובעת מדחיית ישוע כמלך ומושיע ישראל", וגם "כל עוד עם ישראל אינו מקבל את ישוע – הוא נשאר תחת האיום להיענש בכל רגע".
כך ניתן גם להבין מקריאה בספר "מלך היהודים" מאת פ. טיינה, בהוצאת "קרן אחוה משיחית": "אנו רואים איפוא, לפי כתבי הקודש, כי הכפירה באלוהותו של המשיח ואי רצון לתת לו את הכבוד, אשר אלוהים תובע למענו בכתובים, הן אחדות מהסיבות העיקריות לטרגדיה והסבל של העם היהודי".
גם ארנולד פרוכטנבאום, משיחי מארה"ב אמר בתוכנית רדיו שתומללה על ידי ארגונו כי הסיבה הבסיסית לסבל היהודים נובעת מאי-ציותם לישוע.
בחריפות יותר ניתן למצוא זאת גם בספר "העמק שאלה" מאת הנוצרי-המשיחי האנטישמי פרנץ דליטש (גם הוא בהוצאה לאור של קרן אחווה משיחית) המאשים את כל היהודים בכל הדורות בעיוות משפט וברציחתו של ישוע: "אשמת-עם היא, אשמת דם נקי הרובצת על כל עם ישראל בכל הדורות ובכל הזמנים".
לאור זאת היינו מצפים שלמשיחיים תהיה הגנה על-טבעית, עליה שרמז צ'רלס קופ הנוכרי מ"וועד הפעולה למען היהדות המשיחית", כשכתב בתקופת האינתיפאדה השנייה:
"ממשיכים אנו להתפלא שאף לא מאמין אחד (בישוע) נהרג, או נפצע באופן רציני במהלך פיגועי ההתאבדות ובמהלך הסכסוך הנוכחי..."
קביעתו של קופ המושרשת בתיאולוגיה המשיחית הדנה כל יהודי באשר הוא לכף חובה והמפרשת את כל צרותיו של עמנו כתוצאה טבעית - ואולי אף מוצדקת – בשל דחייתנו וסירובנו לקבל את אלוהיהם המשיח. רק מי שאינו מאמין בישו נהרג. ומי שנושע בעולם הבא, גם נושע בעולם הזה, והוא המאמין המשתייך לאחת הקהילות המשיחיות. אולם במקום להאמין כי ישו מגן על חסידיו, הייתה אפשרות לחשוב כי מבחינה סטטיסטית, קבוצה המונה פחות מעשירית האחוז מאוכלוסיית ישראל, סיכוייה להיפגע קלושים מאוד... אך לא אפסיים! ועובדה לכך שלאחר אמירתו האומללה נהרגו כמה מחברי הכת בפיגועים שונים.
לא פלא שהמשיחי דוד שטרן בספרו "מניפסט יהודי משיחי" האשים רבים מן הכת בכך שהם מגלים תסמינים נוירוטיים המושכים אותם לכיוון של מה שהוא קורה "Anti-Jewishness" - ביטוי שנשאר די מתון לעומת עומק השנאה שהם יכולים לגלות לעיתים כלפי היהדות, ועדות לכך סרטוני יוטיוב הרבים בכיכוב צמד המטיפים איתן ומוטי.