אודות יהודים משיחיים,הברית החדשה,וישוע המשיח.

קיבוצניק, ישועי, ציוני, בור ועם הארץ

7/07/2013

דיסוננס – זו הבעיה הבולטת ביותר אצל הכתב ארנון לפיד והמרואיין שלו בכתבת פרופיל שערך בסוף השבוע על הקיבוצניק יניב קמפי, יהודי משיחי מקהילת פניאל הטבריינית.
בורות – גם בזה הצטיינו שניהם.

ניתוח תת-הכותרת
"יניב קמפי מקיבוץ האון הוא יהודי משיחי, מאמין גם בישוע וגם בציונות, ולא, אין לו שום כוונה להתנצר" כך פותחת הכתבה שהתפרסה השבוע ב-mynet קיבוצים מבית וויינט על יהודי בשם יניב קמפי שהמיר את דתו לנצרות.
אבל כאן אנו נתקלים בבעיה ראשונה – שהרי אם קמפי הוא יהודי משיחי, הרי שהוא התנצר! מכיוון שמבחינה היסטורית ותיאולוגית, יהדות משיחית מהווה תת-זרם בנצרות הפרוטסטנטית (ראה בהרחבה על שורשיה ההיסטוריים של היהדות המשיחית).
גם איתן קשטן, בעל הוצאה לאור "משיחית" ידועה, הממוקמת בקיבוץ גבעת ברנר – מקום בו גדל קמפי עד גיל 4 – מודה כי "אין כל הבדל בין היהדות המשיחית לבין הנצרות האוונגליסטית..." (ג'רוזלם פוסט - 12/02/09).
ובמציאות, יהודים משיחיים עוברים טקס הטבלה כפי שעובר כל נוצרי פרוטסטנטי אחר.

 

 מימין, הטבלה משיחית בטבריה, ומשמאל, הטבלה פרוטסטנטית - מה הבדל?

 

 מימין, תפילה נוצרית פרוטסטנטית, ומשמאל, תפילה משיחית בתל-אביב - חיפשו את ההבדלים.

סלט נוסף מבית היוצר של המומר קמפי ושל הכתב, הוא המשפט "מאמין גם בישוע וגם בציונות". והשאלה הזועקת לשמיים היא: מה הקשר?? העניין הראשון, הוא עניין אמוני דתי, והשני פוליטי השקפתי. כך שלכאורה אין כאן סתירה או ניגודים... זה כמו להיות קיבוצניק (מוצא), בודהיסט (אמונה), ופעיל חברתי (השקפה) – אם לוקחים את אותם הדוגמאות המובאות בקישורים של הכתבה שבנידון..

גם גוף הכתבה חושף את יניב הקיבוצניק כבור ועם הארץ, לפחות לגבי ידיעותיו התנ"כיות. אם נתייחס לציטוט מספר הנביא ירמיהו שהוא מביא, נוכל להיווכח שאין ליניב הבנת הנקרא בסיסית:

"הִנֵּה יָמִים בָּאִים..." - השאלה שעולה מיד היא: על איזה ימים מנבא ירמיהו? והתשובה פשוטה! כל הפרק מתייחס לקיבוץ גלויות: "הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן, וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי-אָרֶץ (פסוק ז')... וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב... וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם (ט"ו)... בְּשׁוּבִי אֶת-שְׁבוּתָם (כ"ב)..." מיותר לציין כי בית ישראל, היינו עשרת השבטים נמצאים בגלות ונאבדו בין האומות מאז שחרב בית המקדש הראשון. גם בתקופתו של ישוע, עשרת השבטים עדיין היו בגלות ובנוסף לכך, לאחר "ביאתו" התווספה עוד גלות של שארית שבט יהודה ושבט לוי.

"וְכָרַתִּי, אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה--בְּרִית חֲדָשָׁה." – כאמור בית ישראל היה בגלות וקיבוץ הגלויות החל אולי עם הקמת מדינת ישראל כאשר עדים אנחנו לשיבתם של בני המנשה מהודו, שבט דן מאתיופיה, וכו'... בהמשך נפרט אודות הברית עצמה.

"לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי..." – אם מבינים טוב את מה שכתוב כאן, מדובר בברית שתהיה שונה מהברית שניתנה בהר סיני כי היהודים הפרו אותה. חיללו שבת, אכלו טריפות ונבלות, וכו'... מכך משמע שהברית החדשה לא תנתן אפשרות להפר אותה כי כולם יקיימו אותה, ואם כך אז ברור לגמרי שלא מדובר בספר הנוצרי שיניב מאמין בו, יחד עם כמה אלפי ישראלים בודדים, כי רב רובו של העם היהודי מפר את "הברית החדשה" הזו.

("וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם" – להשוות עם אגרת אל העבריים 8,9: "וְאָנֹכִי בָּחַלְתִּי בָם").

"כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם" מכאן מסביר הנביא מה טבעה של הברית שאלוקים יכרות עם ישראל אחרי קיבוץ הגלויות.

"נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם. וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ, אֶת-ה': כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם" – אותה התורה שקיבלנו בהר סיני (ושאמרה שאסור להתחתן עם גויות – כן, יניב היקר!) תהיה בקרבנו ועל לבנו, כי כולם ידעו אותה בפרטי פרטיה, כפי שהנביא עצמו אומר: "וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ, אֶת-ה': כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם" – כולם ידעו את ה' ולא יהיה צורך ב"בישור" או בוויכוח, לא יהיו עוד כתות משיחיות ובלבולים " כִּי-אָז אֶהְפֹּךְ אֶל-עַמִּים, שָׂפָה בְרוּרָה, לִקְרֹא כֻלָּם בְּשֵׁם ה', לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד." (צפניה ג',ט')

ולכן חובה לומר שהברית הזו אכן עוד לא התקיימה והיא תהיה בסוף התאריך של קיבוץ הגלויות ותבוא כהמשך מלא לתורת ישראל ולא כביטולה!

הכתבה גם מספרת לנו כי יניב התחתן עם עובדת זרה יוגוסלבית. וכאן נכנסים לבעיה נוספת לגבי הגדרתם של היהודים המשיחיים. כידוע, כאשר נערך סקר על הקהילות המשיחיות בישראל, נמצא כי רק 61% מן החברים הינם יהודים לפי ההגדרה המרחיקה לכת של חוק השבות, שמחשיב כיהודי גם את מי שאחד הסבים שלו הוא יהודי...
בנוסף, הנשים הנוכריות של אותם יהודים מומרים שהינן בפטיסטיות, לותרניות או פנטקוסטליות וכדו' מן הבית, לא שינו מאומה מאמונתם כאשר הצטרפו לקהילה המשיחית, האם זה לא אומר שמדובר בנצרות פרוטסטנטית? (לגבי הסקירה על הקהילות לחצו כאן)

כידוע (אבל לא מיניב), הברית החדשה כתובה ביוונית, ובעברית משתמשים בתרגום מן המקור היוונית. כך שאין בסיס לטענת יניב ש"ישוע, זה השם לו, וככה הוא כתוב בכל המקורות". במקורות הוא נקרא "יסוס" ומכאן התרגום "ישו", ללא כל קשר לקללה או כל תיאוריה קונספירציונית אחרת שהמשיחיים הפרנואידים תולים בחכמי ישראל. (למקור השם ישו וישוע לחצו כאן).

עבור יניב, "כתבי הקודש הם יהודיים", היינו התנ"ך וגם הברית החדשה שמבחינתו בכלל "כתבי הקודש". אלא שבוועדת ניקאה, שהתקיימה ב-325 לספירה, כשישבו שם אבות הכנסייה - היא הכנסייה הקתולית - והחליטו מה לכלול ומה לגרוע בגוף "הברית החדשה", לא היו שם יהודים כלל. אבות הכנסייה גם ידעו כי הבשורות הגיעו כספרים אנונימיים והם אלה שהחליטו לייחס אותם לשליחים והדביקו להם את הכותרות שהמשיחיים משתמשים בהן כ"הבשורה על פי מתי" וכו'.

ותסלח לי יניב, אבל לא הבנתי את המשפט: "ישוע מסדר לי את העניינים עם אלוהים" – הרי דניאל יהב, ראש הקהילה שלך מלמד כי ישוע הוא אלוהים!

לכתבה המקורית באתר mynet לחצו כאן

הדפס