1) מתי יב
39הֵשִׁיב וְאָמַר לָהֶם: "דּוֹר רַע וּמְנָאֵף מְבַקֵּשׁ אוֹת, וְאוֹת לֹא יִנָּתֵן לוֹ מִלְּבַד אוֹת יוֹנָה הַנָּבִיא. 40 כְּמוֹ שֶׁהָיָה יוֹנָה בִּמְעֵי הַדָּג שְׁלֹשָׁה יָמִים וּשְׁלֹשָׁה לֵילוֹת, כָּךְ יִהְיֶה בֶּן־הָאָדָם בְּלֵב הָאֲדָמָה שְׁלוֹשָׁה יָמִים וּשְׁלוֹשָׁה לֵילוֹת. 41 אַנְשֵׁי נִינְוֵה יָקוּמוּ בַּמִּשְׁפָּט עִם הַדּוֹר הַזֶּה וְיַרְשִׁיעוּהוּ, כִּי חָזְרוּ בִּתְשׁוּבָה בִּקְרִיאַת יוֹנָה; וְהִנֵּה גָּדוֹל מִיּוֹנָה כָּאן. 42 מַלְכַּת תֵּימָן תָּקוּם בַּמִּשְׁפָּט עִם הַדּוֹר הַזֶּה וְתַרְשִׁיעַ אוֹתוֹ, כִּי בָּאָה מִקְצֵה הָאָרֶץ לִשְׁמֹעַ אֶת חָכְמַת שְׁלֹמֹה; וְהִנֵּה גָּדוֹל מִשְּׁלֹמֹה כָּאן."
-מתי כז 57-61 יוסף בא לבקש את הגופה מפילטוס לעת ערב, כח 1-2 אחרי השבת עם עלות השחר רעידת אדמה, ישוע קם לתחיה.
-מרקוס טו 42-43 יוסף בא לעת ערב שבת, טז 2 ראשון בבוקר עם זריחת השמש כבר קם לתחיה
-לוקס כג 54 ערב שבת והשבת קרבה, כד 1 ראשון לפני עלות השחר
-יוחנן יט 42 ערב שבת, קבר קרוב כי היה ערב שבת, כ1 בראשון בשבוע לפנות בוקר בעוד חושך
במקרה הכי טוב נספור גם חלק משעות היום של יום שישי, בהתחשב שכתוב שהשבת קרבה ושהיה לבנות זמן ללכת להכין בשמים (למרות שרשום במרקוס טז 1 שהבשמים קנו במוצ"ש).
ונספור גם חלק משעות או דקות היום של יום ראשון (למרות שמדובר בבוקר מוקדם מאוד, ביוחנן רשום
אפילו בעוד חושך, אבל אולי מרים יצאה מהבית בעוד חושך והיא הגיעה עם האור הראשון של היום)
שישי יום שבת לילה שבת יום ראשון לילה ראשון יום
[----------------------------------------]
זה אולי מטופש בשבילכם אבל לי ממש היה בולט לעין הפריע לי נורא, וכל הדברים מהסגנון מפריעים לי נורא, כי כמו שאמרנו כשאתה אוסף הרבה דברים קטנים יוצא מזה דבר גדול כל אחד מהדברים הקטנים האלה בעל משמעות קטנה ככל שתהיה.
בראשית א5: "ויקרא אלהים לאור יום ולחשך קרא לילה ויהי ערב ויהי בקר יום אחד"
צורת הביטוי בעזרת ימים בלילות מופיע פעמים רבות בתנ"ך, למשל:
שמואל א ל12: "ויתנו לו פלח דבלה ושני צמקים ויאכל ותשב רוחו אליו כי לא אכל לחם ולא שתה מים שלשה ימים ושלשה לילות"
אני לא חושב שיש מקום לפרש משהו אחר משלושה ימים ושלושה לילות, בכל מקרה אני חושב שהכי נכון לראות את זה גם בכל המקרים האחרים (של נוח או של משה על הר סיני וכו') כימים שלמים כי כל יום מורכב מיום ומלילה כמו שמראים כל הפסוקים בבראשית על ימי הבריאה.
-3 חלקים של ימים? (חלק של יום שישי, חלק של שבת וחלק של ראשון?) חשוד ביותר. אם היה רושם רק "ביום השלישי אקום" אז עוד סביר (ראה מלכים א יב' 12), אבל שלושה ימים ושלושה לילות!!??
-ואם נספור במקרה הטוב לפי הנתונים שרשמתי למעלה, בסה"כ אפשר להגיד 2 ימים שלמים
2) מתי טז
28אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, יֵשׁ מִן הָעוֹמְדִים פֹּה שֶׁלֹּא יִטְעֲמוּ מָוֶת עַד כִּי יִרְאוּ אֶת בֶּן־הָאָדָם בָּא בְּמַלְכוּתוֹ."
(גם מרקוס ט 1, לוקס ט 27)
מתי כד
29"מִיָּד אַחֲרֵי צָרַת הַיָּמִים הָהֵם תֶּחְשַׁךְ הַשֶּׁמֶשׁ וְהַיָּרֵחַ לֹא יַגִּיהַּ אוֹרוֹ, הַכּוֹכָבִים יִפְּלוּ מִן הַשָּׁמַיִם וְכֹחוֹת הַשָּׁמַיִם יִזְדַּעְזְעוּ. 30 אָז יֵרָאֶה אוֹת בֶּן־הָאָדָם בַּשָּׁמַיִם וְאָז יִסְפְּדוּ כָּל מִשְׁפְּחוֹת הָאָרֶץ וְיִרְאוּ אֶת בֶּן־הָאָדָם בָּא עִם עַנְנֵי הַשָּׁמַיִם בִּגְבוּרָה וּבְכָבוֹד רַב.31 וְהוּא יִשְׁלַח אֶת מַלְאָכָיו בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וִיקַבְּצוּ אֶת בְּחִירָיו מֵאַרְבַּע הָרוּחוֹת, מִקְצוֹת הַשָּׁמַיִם עַד קְצוֹתָם.
34אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם שֶׁלֹּא יַעֲבֹר הַדּוֹר הַזֶּה עַד אֲשֶׁר יִהְיוּ כָּל אֵלֶּה.
(גם מרקוס יג 30, לוקס כא 32)
לוקס כב
15אָמַר לָהֶם: "נִכְסֹף נִכְסַפְתִּי לֶאֱכֹל אִתְּכֶם אֶת הַפֶּסַח הַזֶּה לִפְנֵי עֱנוּתִי; 16 כִּי אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, לֹא אֹכַל אוֹתוֹ עוֹד עַד כִּי יִתְקַיֵּם בְּמַלְכוּת הָאֱלֹהִים."
לכניסה לפורומים